Re: Homebanking og FreeBSD?

From: Torben Sørensen (none@tos--tinx.dk.lh.bsd-dk.dk)
Date: Sun 26 Jan 2003 - 20:51:15 CET

Date: Sun, 26 Jan 2003 19:51:15 -0000
From: Torben Sørensen <none@tos--tinx.dk.lh.bsd-dk.dk>
To: <none@bsd-dk--bsd-dk.dk.lh.bsd-dk.dk>
Subject: Re: Homebanking og FreeBSD?

Hej folks

Som tidligere medarbejder - 2 år hos Bankernes EDB Central - har jeg kæmpet
en umulig kamp for at beholde Netscape versionen af webbanken. Jeg er selv
kunde i Midtbank (nu købt af Handelsbanken) og har samme problem som alle
jer andre. Midtbank (sammen med Amagerbanken, Skælskør Bank, Lollandsbank,
Lokalbanken, Forstædernes bank, SEB, Scandiabanken og ca 27 andre små og
mellemstore banker) også køre deres systemer hos Bankernes EDB Central.
Poul-Henning har ret.... BEC's topledelse har jo ikke lært andet end
Microsoft på diverse uddannelses steder de har været... så hvorfor ikke også
køre Windows på en server (hvis det kunne lade sig gøre, gjorde de de sgu
også på deres mainframe :), når det nu kan køre på Leo Svensen's (_the_
boss) hjemme computer.
Den eneste mulighed der findes får at få indført understøttelse for andet
end IE hos BEC, er ved at skifte bank og få BEC-bankerne til at forstå, at
det er et problem, så de kan formidle den info videre til BEC.
Derfor til Poul-Henning: BRAVO!!! Jeg og mit firma følger med dig til Jyske
Bank.

Til information: BEC ejes af ca 32 små- og mellemstore banker, men der er i
alt ca 80 service kunder.

--
Med venlig hilsen
Torben Sørensen

--------- Oprindelig besked -------- Fra: phk@freebsd.org Til: "bsd-dk@bsd-dk.dk" <none@bsd-dk--bsd-dk.dk.lh.bsd-dk.dk> Emne: Re: Homebanking og FreeBSD? Dato: 26-01-03 19:30

In message <none@200301261923.49904.bsddk.nospam--mekanix.dk.lh.bsd-dk.dk> tests=IN_REP_TO,SUBJ_EN DS_IN_Q_MARK,PORN_10,AWL version=2.31, Bjarne Wichmann Petersen writes: >On Sunday 26 January 2003 18:45, phk@freebsd.org wrote: > >> Nix, det er slut nu. Indtil i fredags kunne du have brugt netscape4.79 >> men den går ikke mere, det kan aberne hos BEC nemlig ikke finde ud af. > >Hmm... har du styr på hvor mange banker som benytter sig af BEC? Kunne være en >anledning til at nagge forbrugerrådet, Tænk+Test og evt. >Forbrugerombudsmanden? ;)

Jeg ved det faktisk ikke, og deres hjemmeside kan min Opera slet ikke få til at virke :-(

-- Poul-Henning Kamp | UNIX since Zilog Zeus 3.20 phk@FreeBSD.ORG | TCP/IP since RFC 956 FreeBSD committer | BSD since 4.3-tahoe Never attribute to malice what can adequately be explained by incompetence.

________________________________________________ This mail was sent by UebiMiau 2.5