Re: installation af FreeBSD 5.0 RC3

From: Simon Rigét (none@simon--paragi.com.lh.bsd-dk.dk)
Date: Fri 17 Jan 2003 - 13:36:05 CET

From: Simon Rigét <none@simon--paragi.com.lh.bsd-dk.dk>
To: <none@bsd-dk--bsd-dk.dk.lh.bsd-dk.dk>
Subject: Re: installation af FreeBSD 5.0 RC3
Date: Fri, 17 Jan 2003 13:36:05 +0100

<cut>
> Hentede ISO-filen og brændte den på en CD. Startede
> installationen på CD-drevet, fik partioneret disken,
> valgte mine pakker, og satte installationen igang.
> Når den kom ca. til del nr. 40 i base-pakken, fik
> kernen panic nr. 12 (page fault), og skrev 'bdwrite -
> buffer is not full' eller deromkring.
<cut>
> Løsningen var at installere via ftp fra en anden
> server.
<cut>
Jeg har generelt ligende erfaringer med FreeBSD. FTP er mere sikkert.
Desuden går der af og til kludder i dependenceses når jeg installerer så
mange pakker på en gang.
Jeg installerer derfor ikke så mange af gangen og det hjælper/er lettere at
rette op på.
Interessant at / og /etc skal vare samme FS.

Hilsen
Simon