Re: Linuxforum Demorum

From: jlouis@diku.dk
Date: Thu 16 Jan 2003 - 22:04:19 CET

From: jlouis@diku.dk
Date: Thu, 16 Jan 2003 22:04:19 +0100
To: bsd-dk@bsd-dk.dk
Subject: Re: Linuxforum Demorum

On Thu, Jan 16, 2003 at 09:50:15PM +0100, Michael Aronsen wrote:
> Så mangler vi bare et cluster og et skakprogram der kan køre på et cluster,
> er der nogen af jer der kender noget til sådan software eller kunne finde på
> at indgå i et projekt om udvikling af samme?

Crafty spiller temmeligt godt med en stor åbnings og closingdatabase,
men det skalerer ikke over en cluster. Efterhånden tager jeg ikke hatten
af for skak mere. Dem der derimod skriver en effektiv go-implementation
vil jeg have stor respekt for ;)

Crafty:

Robert Hyatt's successor to Cray Blitz for Unix and DOS. Robert Hyatt is
a frequent contributor to the rec.games.chess.computer news group. This
program is a living illustration of the points he makes there. Crafty
illustrates the use of bitboards, aspiration search, killer, history,
and null move heuristic, transposition table, search extensions.

Et bud ville være at stille spørgsmålet i ovenstående gruppe.

--
Jesper
 A friend of the daemon is a friend of mine