Re: [bsd] Smart USB flash disk

From: Robert Martin-Legène (none@robert+bsd-dk--martin-legene.dk.lh.bsd-dk.dk)
Date: Wed 08 Jan 2003 - 13:20:57 CET

Date: Wed, 8 Jan 2003 09:20:57 -0300
From: Robert Martin-Legène <none@robert+bsd-dk--martin-legene.dk.lh.bsd-dk.dk>
To: bsd-dk@bsd-dk.dk
Subject: Re: [bsd] Smart USB flash disk

Hej Søren.

Dit indlæg er ikke formuleret som et spørgsmål, men jeg svarer
alligevel.

Jeg ved ikke helt hvad sysinstall gør, men måske prøver den at
mounte dit filsystem som forskellige typer, indtil det virker.
Når du kører mount i hånden, antager mount at du mener ufs (pre
5.0 vist ihvertfald), medmindre du angiver andet. Det er måske
derfor den fejler. Jeg formoder at alle usb-diske er
preformatterede til FAT16 eller FAT32.

Min egen fstab indeholder følgende:
/dev/da0s1 /mnt/pen msdos rw,noauto,longnames

Prøv at se om det evt virker..

-- Robert Martin-Legene