Re: Free/Net/Open BSD og RAM

From: Mikkel C. Simonsen (none@mcs--post5.tele.dk.lh.bsd-dk.dk)
Date: Tue 07 Jan 2003 - 13:57:51 CET

Date: Tue, 07 Jan 2003 13:57:51 +0100
From: "Mikkel C. Simonsen" <none@mcs--post5.tele.dk.lh.bsd-dk.dk>
To: bsd-dk@bsd-dk.dk
Subject: Re: Free/Net/Open BSD og RAM

Morten Seeberg wrote:

> Jeg ved ikke rigtig om det efterhånden er en myte, men jeg har altid fået
> indtrykket af, at Net- og OpenBSD kører bedre på maskiner med meget lidt
> RAM.
>
> Hvis jeg fx gerne ville starte X på en gammel gammel 386/486 med 8-16Mb
> RAM.... har jeg så fordel af at vælge andet end FreeBSD?

Jeg skulle for nyligt installere xBSD på en (æld)gammel Schneider PC
(386sx 16MB RAM). Jeg prøvede med OpenBSD (forskellige versioner) men
maskinen døde under boot på installationsdisketten... Både FreeBSD og
NetBSD fungerede derimod glimrende. Jeg installerede NetBSD (mest på
grund af diskplads), og det kører fint.

Om det så var 386sx'eren, de 16MB RAM eller installationsdisketten fra
OpenBSD der var problemet ved jeg ikke. Men jeg har før installeret
OpenBSD 2.8 på en 486'er med 16MB RAM, men den kører med en meget
"beskåret" kerne.

Venlig hilsen

Mikkel C. Simonsen