Re: Free/Net/Open BSD og RAM

From: Alex Holst (none@a--mongers.org.lh.bsd-dk.dk)
Date: Tue 07 Jan 2003 - 15:40:28 CET

From: "Alex Holst" <none@a--mongers.org.lh.bsd-dk.dk>
Date: Tue, 7 Jan 2003 15:40:28 +0100
To: bsd-dk@bsd-dk.dk
Subject: Re: Free/Net/Open BSD og RAM

Quoting Morten Seeberg (ml@seeberg.dk):
> Jeg ved ikke rigtig om det efterhånden er en myte, men jeg har altid fået
> indtrykket af, at Net- og OpenBSD kører bedre på maskiner med meget lidt
> RAM.

Det maa vaere i kraft af den mindre kerne. Med saa lidt ram skal du
under alle omstaendigheder i gang med at trimme din kerne.

> Hvis jeg fx gerne ville starte X på en gammel gammel 386/486 med 8-16Mb
> RAM.... har jeg så fordel af at vælge andet end FreeBSD?

GENERIC kernen i OpenBSD kan ikke installere paa 8MB laengere. Jeg har
selv en gammel 486, men jeg installerede 2.6 paa den i tidernes morgen,
og efterfoelgende opgraderinger er sket uden at boote fra et nyt install
medie.

when it's more bare, more hollow.                 http://a.mongers.org