Re: SV: RE: SV: FWD: Antwort: Re: [bsd] Re: der var engang .... et emnefelt (was: Quickpoll - deltag med din stemme !)

From: Henrik Lund Kramshøj (none@hlk--kramse.dk.lh.bsd-dk.dk)
Date: Fri 03 Jan 2003 - 17:02:55 CET

Date: Fri, 3 Jan 2003 17:02:55 +0100
Subject: Re: SV: RE: SV: FWD: Antwort: Re: [bsd] Re: der var engang .... et emnefelt (was: Quickpoll - deltag med din stemme !)
From: Henrik Lund Kramshøj <none@hlk--kramse.dk.lh.bsd-dk.dk>
To: bsd-dk@bsd-dk.dk

øv,

Hvis der fra starten af havde været et [bsd]-tag havde jeg aldrig ytret
mig, det findes på flere
andre lister ... det generer mig ikke vildt.

Jeg synes dog at en velfungerende, og allerede konfigureret liste som
bsd-dk burde
fortsætte som hidtil. Der er NOK mail-programmer der ikke kan finde ud
af simple ting
som Re: (der kommer af latin) og derfor laver emner som jeg manuelt har
sat på denne mail.

Jeg køber ikke argumentet med at det bliver lettere at sortere mails,
idet der allerede på
de mails jeg lige checkede i headeren stod:
To: bsd-dk@bsd-dk.dk og
Sender: owner-bsd-dk@BSD-DK.dk
- jeg filtrerer på To-feltet

Det vil altså, så vidt jeg kan se kun være for dem som mentalt får al
mail i samme folder,
og ikke udfra det eksisterende emne kan se hvad liste det kommer fra.

Det ER for mig at se nødvendigt med et filter hvis man vil begå sig
seriøst med e-mail
på Internet - jeg kalder hele "funktionen" for filter, selvom det kan
være delt på diverse
programmer som mailserveren, spamassassin, procmail, virsu scanner osv.
(NB: dette er blot eksempler på programmer)

blandt andet for at
        undgå spam
        undgå virus
        sortere mails
        prioritere mails - ja måske vil man håndtere Re: før nye e-mail

Der er ingen der tvinger DIG til at bruge et bestemt filterprogram, men
hele den
diskussion på IRC får mig næsten til at foreslå stiftelsen af en ny
forening, det er så moderne ;-)

Det skulle være en forening som styres af en diktator(formanden) og en
junta(bestyrelsen), da jeg
indimellem bliver lidt trist over folk der siger "ihhhh DET HER ER
SMART, lav lige"
Jeg tror fint navnet kunne være BikeShedBanden - BSD - og forsiden
skulle bestemt
indeholde en reference til
http://www.freebsd.org/doc/en_US.ISO8859-1/books/faq/
misc.html#BIKESHED-PAINTING

En forening, og bsd-dk, er ikke altid demokratisk - dem der er aktive
bestemmer reelt mere
ved at være dem der udfører.
Bestyrelsen har andet at lave end at overveje om et redundant tag skal
klistres på
mails - og argggg jeg gider ikke spilde mere tid på denne tråd, nuff'
said

Mvh

Henrik
hlk@kramse.dk / hlk@inet6.dk - please read email policy at
http://www.kramse.dk/email

PS Læg mærke til at hvis din e-mail klient sætter 'SV:' først i et
eventuelt svar til mig
får jeg ikke din mail - den slettes. Mail vælger man selv hvordan man
håndterer,
man skal nok ikke regne med at resten af verden er enige. Man kan ikke
være venner
med alle!

--
Henrik Lund Kramshøj