Re: Hej, jeg er nOOb :D

From: Søren Kristian Jensen (none@skj40--hotmail.com.lh.bsd-dk.dk)
Date: Thu 02 Jan 2003 - 18:45:21 CET

From: "Søren Kristian Jensen" <none@skj40--hotmail.com.lh.bsd-dk.dk>
To: bsd-dk@bsd-dk.dk
Subject: Re: Hej, jeg er nOOb :D
Date: Thu, 02 Jan 2003 18:45:21 +0100

>From: Mads Jensen <none@rynexx--bsdmail.org.lh.bsd-dk.dk>
>To: bsd-dk@bsd-dk.dk
>Subject: Hej, jeg er nOOb :D
>Date: Thu, 2 Jan 2003 14:23:19 +0100
>
>Hej, jeg hedder Mads Mastrup Jensen. Jeg har tit brugt Linux og andre
>Opensource systemer. Men jeg har aldrig brugt noget slags BSD. Så jeg kunne
>endelig godt tænke mig at lære lidt om BSD. Så hvis nogle ville være så
>vendelige, bare et lille hurtigt refarat, at forklare mig hvordan BSD er
>bygget om og fortælle mig hvordan jeg kommer igang med at bruge det. Jeg er
> [...]

Hej, Endelig kom det rette tidspunkt til at jeg også skulle skrive noget til
listen og ikke bare forholde mig i mørket og læse alle de gode guldkorn.

Mads, en rigtig god ting er hvis du med newbee spørgsmål skriver til:
bsd-novice@bsd.org Ellers kan folk ret hurtigt blive trætte af at svare på
spørgsmål..!

Et sted hvor jeg startede da jeg var ny var:
http://www.freebsd.org/doc/en_US.ISO8859-1/books/handbook/index.html
Som er FreeBSD håndbogen. De forskellige kapikler forklare sig selv meget
godt, men specielt alt i det første hoved kapikel er rigtig godt at få læst
inden man sådan rigtig begynder.

En anden måde at få information om forskellige kommandoer er ved at bruge
man siderne. når du har installeret så skriv: "man man" så får du hjælp til
man siderne.

håber at du får en god oplevelse med BSD.

- Søren Kristian Jensen.

MSN 8 with e-mail virus protection service: 2 months FREE*