Re: brugerfil i etc

From: Anders Soendergaard (none@anders.soendergaard--nokia.com.lh.bsd-dk.dk)
Date: Thu 27 Feb 2003 - 14:13:39 CET

Subject: Re: brugerfil i etc
From: Anders Soendergaard <none@anders.soendergaard--nokia.com.lh.bsd-dk.dk>
To: bsd-dk@bsd-dk.dk
Date: 27 Feb 2003 14:13:39 +0100

Ret beset var dette vel egentlig et spørgsmål til newbie listen,
men anyway. Den fil du leder efter er /etc/passwd.
Den indeholder informationer om brugere som er oprettet på systemet.

Jeg ved ikke hvad det er for en type backup du prøver at tage,
men du kan da lige få et par gode råd med på vejen.

Husk når du tager backup:
- At få alt med som du ikke kan geninstallere (Dvs.
  brugeres hjemmekataloger, *alle* konfigurationsfiler,
  alle data (diverse dokument kataloger, fælles områder, etc.))
- At *ingen* backup er valid før du har testet at den
  rent faktisk kan restores.

Mvh, Anders