Re: UDMA ICRC error

From: Per Engelbrecht (none@per--xterm.dk.lh.bsd-dk.dk)
Date: Sat 22 Feb 2003 - 19:05:33 CET

Subject: Re: UDMA ICRC error
From: Per Engelbrecht <none@per--xterm.dk.lh.bsd-dk.dk>
To: bsd-dk@bsd-dk.dk
Date: 22 Feb 2003 19:05:33 +0100

Hej Sven

Jeg har haft en lignende problem på en FreeBSD 4.6 maskine, men med en
IBM Ultrastar 30 GB disk. Disken skulle tvinges ned i PIO mode 4 for at
ASUS bundkortet kunne se disken.
IBM har et "IBM Feature Disk Tool / ibmftool.exe" som et et værktøj man
boot op på, hvorefter man kan stille PIO-mode, støjniveau, mm.
Det virker !!!
Jeg ved ikke om Seagate har et tilsvarende værktøj ?

mvh
/per