Re: UDMA ICRC error

From: Claus Guttesen (none@cguttesen--yahoo.dk.lh.bsd-dk.dk)
Date: Sat 22 Feb 2003 - 22:54:39 CET

Date: Sat, 22 Feb 2003 22:54:39 +0100 (CET)
From: Claus Guttesen <none@cguttesen--yahoo.dk.lh.bsd-dk.dk>
Subject: Re: UDMA ICRC error
To: bsd-dk@bsd-dk.dk

Hej.

> Jeg har lige købt en 80GB Seagate IV IDE disk som
> jeg har smidt i min PC. Nu
> er det sådan et min PC ikke understøtter mere end
> ATA-33 og jeg har derfor
> brugt et standard IDE kabel. Det er dog lidt langt
> (70cm).
> Jeg har lige installeret FreeBSD 5.0 og får en del
> fejlmeddelser:
> UDMA ICRC error cmd=read fsbn ... osv.
> falling back to PIO mode

Har selv lige haft lign. erfaring, dog med FreeBSD 4.7
stabil. Årsagen var at jeg satte en 180 GB disk i.
Løste problemet ved at sætte en UDMA66 kabel i. Hvis
du ser nærmere på ATA-kablet, ser du at
UDMA66-kablerne har meget finere strimler sammenlignet
med tidligere kabler (et billede siger mere end tusind
ord, og jeg er heller ikke elektronik-uddannet)

Skaf et 80-pins-ata-kabel, og problemet skulle løses.

Hilsen
Claus

Har du problemer med din hjemmecomputer? Få hjælp med Yahoo!s PC-support på http://dk.shopping.yahoo.com/pcsupport/index.html