Re: dummynet - hvordan opprioteres trafik til 3 ip numre effektivt

From: Dennis Pedersen (none@mlists--daydreamer.dk.lh.bsd-dk.dk)
Date: Fri 14 Feb 2003 - 12:02:19 CET

From: "Dennis Pedersen" <none@mlists--daydreamer.dk.lh.bsd-dk.dk>
To: <none@bsd-dk--bsd-dk.dk.lh.bsd-dk.dk>
Subject: Re: dummynet - hvordan opprioteres trafik til 3 ip numre effektivt
Date: Fri, 14 Feb 2003 12:02:19 +0100

----- Original Message -----
From: "Simon L. Nielsen" <none@simon--nitro.dk.lh.bsd-dk.dk>
To: <none@bsd-dk--bsd-dk.dk.lh.bsd-dk.dk>
Sent: Friday, February 14, 2003 11:54 AM

On 2003.02.14 08:47:19 +0100, Dennis Pedersen wrote:

>[CUT]

>Btw. med mindre du har net.inet.ip.fw.one_pass sat til 0
>burde denne regel aldrig blive nået.

Jeg havde været ved at rode lidt med det - og ovenstående er relvante udsnit
af mine øvrige fw regler.
Men hvis jeg sætter min sysctl værdi - bliver denne gemt ved f.eks genstart?
har ikke rigtigt kunne finde noget i håndbogen om hvorvidt det er tilfældet
eller ej.

>Dette vil fange både indgående og udgående traffik og sende gennem
>samme pipe så linien vil til dels opføre sig som half duplex. Du bør
>lave to queues lige som du har gjort for den resterende traffik.

Ach ja.
Det er en tankebøf fra min side
Men *burde* ovenstående ikke virke effektivt?

/Dennis