Re: dummynet - hvordan opprioteres trafik til 3 ip numre effektivt

From: Simon L. Nielsen (none@simon--nitro.dk.lh.bsd-dk.dk)
Date: Fri 14 Feb 2003 - 11:54:10 CET

Date: Fri, 14 Feb 2003 11:54:10 +0100
From: "Simon L. Nielsen" <none@simon--nitro.dk.lh.bsd-dk.dk>
To: bsd-dk@bsd-dk.dk
Subject: Re: dummynet - hvordan opprioteres trafik til 3 ip numre effektivt

On 2003.02.14 08:47:19 +0100, Dennis Pedersen wrote:

> Hvad er det jeg overser i nedenstående? og er der en smartere måde at gøre
> det på udover at låse x kilobit udelukkende til IP-telefoni? (det ville jeg
> gerne undgå da det i forvejen kun er 2xadsl :))
[CUT]

> #kø til alt resterende trafik der skal nedprioteres
> ipfw add 1007 queue 2 ip from any to any in via xl1
> ipfw add 1008 queue 3 ip from any to any out via xl1
>
> ipfw add 1100 pass all from any to any
Btw. med mindre du har net.inet.ip.fw.one_pass sat til 0
burde denne regel aldrig blive nået.

> ipfw add 1200 queue 1 ip from any to any
Dette vil fange både indgående og udgående traffik og sende gennem
samme pipe så linien vil til dels opføre sig som half duplex. Du bør
lave to queues lige som du har gjort for den resterende traffik.

--
Simon L. Nielsen