Hardware til FreeBSD server

From: Jacob Atzen (none@jacob--aub.dk.lh.bsd-dk.dk)
Date: Fri 19 Dec 2003 - 22:43:38 CET

Date: Fri, 19 Dec 2003 22:43:38 +0100
From: Jacob Atzen <none@jacob--aub.dk.lh.bsd-dk.dk>
To: bsd-dk@bsd-dk.dk
Subject: Hardware til FreeBSD server

Hej,

Jeg står overfor at skulle indkøbe en ny webserver. Jeg forventer at
installere FreeBSD på den. IBM er tilsyneladende det foretrukne mærke i
firmaet, men det er ikke et uafvigeligt krav. Hardware kravene er 1+GB
ram, raid5, muligvis mulighed for 2 cpu'er, max. 2 units rack.

Er ikke helt sikker på, om der er andre krav jeg bør være opmærksom på.

Jeg er bekendt med håndbogens liste over understøttet hardware.

Jeg er knap så bekymret for performance, da jeg ikke forventer at få
voldsomme mængder traffik. Men jeg vil gerne sikre mig, at få en stabil
maskine, der virker så gnidningsløst som muligt under FreeBSD.

Er der nogen, der ud fra ovenstående kan anbefale en maskine?
Er der noget yderligere jeg bør være opmærksom på?

--
Med venlig hilsen
- Jacob Atzen