Re: *bsd og arabisk

From: Jesper Louis Andersen (none@jlouis--mongers.org.lh.bsd-dk.dk)
Date: Thu 18 Dec 2003 - 15:39:08 CET

From: "Jesper Louis Andersen" <none@jlouis--mongers.org.lh.bsd-dk.dk>
Date: Thu, 18 Dec 2003 15:39:08 +0100
To: bsd-dk@bsd-dk.dk
Subject: Re: *bsd og arabisk

Quoting Phil Regnauld (regnauld@starBSD.org):

> Anyway, hvis I kunne læse fransk, har han en meget vel skrevet
> introduktion til Unicode :)

Unicode i UTF-8 encoding er temmeligt laekkert. Problemet er vel
bare at hvis det meste af grundsystemet skal kunne forstaa det, saa
skal der virkeligt skrives en del kode om. Jeg tror ikke paa at det
i det lange loeb er loesningen. Jeg tror meget mere paa at have
fornuftige biblioteker til at behandle det.

Unicode kraever ogsaa rendering support ud over det saedvanlige, hvis
det skal virke ordentligt.

--
j.