"Fatal trap 12" ved installation af FreeBSD 4.8-RELEASE og 4.9-RELEASE

From: Niels Wahlgreen Kristiansen (none@nwk--scandius.dk.lh.bsd-dk.dk)
Date: Tue 16 Dec 2003 - 20:21:53 CET

Subject: "Fatal trap 12" ved installation af FreeBSD 4.8-RELEASE og 4.9-RELEASE
Date: Tue, 16 Dec 2003 20:21:53 +0100
From: "Niels Wahlgreen Kristiansen" <none@nwk--scandius.dk.lh.bsd-dk.dk>
To: <none@bsd-dk--bsd-dk.dk.lh.bsd-dk.dk>

Jeg har lige købt en ny server. Når jeg forsøger at installere FreeBSD får jeg en "Fatal trap 12: page fault while in kernel mode"(Se detaljer længere nede). Jeg har forsøgt at installere 4.9-RELEASE via floppies og 4.8-RELEASE ved hjælp af en CD brændt ved et ISO image hentet for 30 minutter siden. Jeg får samme fejl ved begge metoder. Jeg har googlet det bedste jeg har lært, men har ikek kunnet finde nogen relevante links.

Min hardware er følgende:
Intel S845WD1-E motherboard
Pentium 4 2.66 CPU
512mb ECC ram
Onboard Promise PDC20277 RAID (Spejl med 2 x 160GB diske)

Jeg har kørt Memtest86 og den finder ingen fejl ved RAM.

Jeg har disabled ACPI og prøvet at sætte ACPI til S1 og S3, uden resultat.

Det skal bemærkes at mit forsøg med 4.9-RELEASE er udført med boot.flp brændt som bootable CD, da der ikke er floppydrev i maskinen.

Fejlen opstår umiddelbart efter at "ad" devices er indlæst, mit skærmbillede ser ud som følger(Ved 4.8-RELEASE, jeg mener at det er præcis det samme ved 4.9-RELEASE):

*******************************
ad4: trying fallback to PIO mode
ata2: resetting devices .. Done

Fatal trap 12: page fault while in kernel mode
Fault virtual address = 0xf000bc
Fault code = supervisor write, page not present
Instruction pointer = 0x8:0xc0215884
Stack pointer = 0x10:0xc038304c
Frame pointer = 0x10:0xc038304c
Code segment = base 0x0, limit 0xfffff, type 0x1b
                = DPL 0, pres 1, def32 1, gran 1
Processor eflags = interrupt enabled, resume, IOPL = 0
Current process = Idle
Interrupt mask = bio
Trap number = 12
Panic: page fault

Syncing disks...
Done
Uptime 42s

Jeg håber meget at nogen af jer kan hjælpe mig videre, jeg er løbet tør for idéer.

Med venlig hilsen / Best regards

Niels