Re: Hurtig reinstallation, hvordan?

From: Thomas Hjorth (none@qdk--amok.dk.lh.bsd-dk.dk)
Date: Mon 15 Dec 2003 - 09:34:28 CET

Date: Mon, 15 Dec 2003 09:34:28 +0100
From: Thomas Hjorth <none@qdk--amok.dk.lh.bsd-dk.dk>
To: bsd-dk@bsd-dk.dk
Subject: Re: Hurtig reinstallation, hvordan?

Allan Jensen wrote:
> Hej
>
> Mit ønske er at kunne installerer en server hurtigst muligt igen, hvis
> uheldet skulle være ude. Jeg har prøvet at lave et image med ghost 7.0,
> men uden held, da ghost ikke vil læse fra disken indeholdene FreeBSD 5.1
> installation.
> Er der nogen der har fået det til at virke med ghost eller kan man bare
> ikke lave et image med ghost på en FreeBSD installation?
>
> Er der andre muligheder for at lave et image?
>
> Kan man ikke lave en unattended installation af FreeBSD, som det kendes
> [...]

Mkcdrec har jeg hørt skulle virke ret godt, og man kan lave en fin
backup ud på X antal CDer og/eller (vist også) netværk. Det er udviklet
som værende et værktøj til Linux, og hænger sig derfor meget i hvilke
Linux filsystemer det understøtter, om det også understøtter BSD
filsystemer skal jeg lade dig og en tur i dokumenationen afgøre.
Du kan læse om det her -> http://mkcdrec.ota.be

Mvh Thomas