Re: Erfaringer med konsolservere

From: Jens Fallesen (none@jens--fallesen.dk.lh.bsd-dk.dk)
Date: Sun 14 Dec 2003 - 23:24:36 CET

Date: Sun, 14 Dec 2003 23:24:36 +0100
From: Jens Fallesen <none@jens--fallesen.dk.lh.bsd-dk.dk>
To: bsd-dk@bsd-dk.dk
Subject: Re: Erfaringer med konsolservere

On 14/12/2003 22:53, Jesper Skriver wrote:

> Til dette formaal kan man noejes med den billigste IP only, ikke at jeg
> ved hvad den koster dog ...

Det kommer faktisk an på versionen. Listeprisen for en 12.2(19) er USD
300, mens en 12.3(5) af en eller anden grund ligger på USD 1200.

Der findes faktisk en mulighed for at købe en overdragelseslicens, men
jeg mener ikke, at det kan betale sig, når vi er i beløb af denne størrelse.

Husk i øvrigt også at få et helt nødvendigt "blækspruttekabel" med,
f.eks. CAB-OCTAL-ASYNC (listepris USD 200) - ellers sidder man bare og
kigger på et underligt specialstik, som er svært at bruge til noget.

CAB-OCTAL-ASYNC lander i 8 stk. RJ48-stik, CAB-OCTAL-MODEM i DB25
hanstik, mens CAB-OCTAL-FDTE lander i DB25 hunstik. Som oftest vil disse
DB25'ere være i form af adaptorer monteret på et CAB-OCTAL-ASYNC, men
jeg har en gang til min store overraskelse set et CAB-OCTAL-MODEM komme
med faste stik (CAB-OCTAL-KIT skulle til gengæld altid være adaptorer).

--
Jens Fallesen  <none@jens--fallesen.dk.lh.bsd-dk.dk>                                   O-
Gyvelvej 1, 4040 Jyllinge, Denmark