Re: FreeBSD Webserv

From: Gert Lynge @ Home (@)
Date: Thu 11 Dec 2003 - 20:04:57 CET

From: "Gert Lynge @ Home" <none@gert--lynge.org.lh.bsd-dk.dk>
To: <none@bsd-dk--bsd-dk.dk.lh.bsd-dk.dk>
Subject: Re: FreeBSD Webserv
Date: Thu, 11 Dec 2003 20:04:57 +0100

>* Database server
>Jeg har ikke hørt meget om FreeBSD som MySQL server. Men jeg går ud fra at
det er det samme som med >Apache, og regner derfor også med at bruge FreeBSD
til den. Hvad siger i til den, er der nogen kommentar?
>System: FreeBSD, MySQL

Der er noget med at der er en know issue omkring MySQL og FreeBSD. Noget med
at den ved høj load over længere tid kan finde på at melde "out of memory",
selvom der er masse af hukommelse. Jeg har set det et par gange gange, og
det eneste der hjælper er at dræbe MySQL-processen og starte den igen
(hvilket betyder at man skal igang med en repair efterfølgende). Mig bekendt
er der ikke noget fix (tror jeg læste noget på et tidspunkt om at de
manglede FreeBSD commitere?).
Det er vistnok relateret til at FreeBSDs tråd-model er anderledes end Linux
(som jo så må være den platform MySQL primært udvikles på?)

PS: Det er altså ikke fordi jeg har noget imod FreeBSD i forhold til Linux.
Det er faktisk nærmere omvendt ;-).

MVH
    Gert