Re: malloc

From: Poul-Henning Kamp (none@phk--phk.freebsd.dk.lh.bsd-dk.dk)
Date: Wed 03 Dec 2003 - 14:22:22 CET

To: bsd-dk@bsd-dk.dk
Subject: Re: malloc
From: "Poul-Henning Kamp" <none@phk--phk.freebsd.dk.lh.bsd-dk.dk>
Date: Wed, 03 Dec 2003 14:22:22 +0100

In message <none@20031203084006.5368.qmail--web14103.mail.yahoo.com.lh.bsd-dk.dk>, =?iso-8859-1?q?
Claus=20Guttesen?= writes:
>Hej.
>
>I forbindelse med tuning af 5.1 current faldt jeg over
>en link, som foreslog at man skrev 'ln -s aj
>/etc/malloc.conf', hvis ting skulle gå lidt hurtigere
>(så bruger malloc ikke så meget tid på div. tjeks).

Se malloc(3) om hvad 'A' og 'J' flagene gør :-)

Vi har normalt forskellige slags "evilness" enabled
i -current i håbet om at det fanger en bug i nu og næ.

>Jeg kiggede på 'man malloc' på en Linux-maskine, men
>der står ikke nogen forfatter. Er du phk, også
>forfatter til malloc på andre UNIX'er?

Nej, heldigvis ikke :-)

>Er der nogle sjove anekdoter knyttet til udviklingen
>af malloc?

Ikke specielt, kig evt i det paper jeg skrev om den,
det ligger i share/doc/papers et og andet sted.

--
Poul-Henning Kamp       | UNIX since Zilog Zeus 3.20
phk@FreeBSD.ORG         | TCP/IP since RFC 956