Re: malloc

From: Michael Knudsen (none@e--molioner.dk.lh.bsd-dk.dk)
Date: Wed 03 Dec 2003 - 13:23:04 CET

Date: Wed, 3 Dec 2003 13:23:04 +0100
From: Michael Knudsen <none@e--molioner.dk.lh.bsd-dk.dk>
To: bsd-dk@bsd-dk.dk
Subject: Re: malloc

> Jeg kiggede på 'man malloc' på en Linux-maskine, men
> der står ikke nogen forfatter. Er du phk, også
> forfatter til malloc på andre UNIX'er?

phkmalloc bruges vist en hel del steder. OpenBSD goer i hvert fald ogsaa.
Der staar lidt om den her:

        http://people.freebsd.org/~phk/

I oevrigt har OpenBSD faaet dette efter 3.4:

        New 'G' malloc.conf option to add a guard page after
        pagesize-or-larger chunks, and to return less-than-pagesize
        chunks in random order.

Jeg ved nu ikke, om det er `hjemmelavet' eller noget nyt, phk selv har
tilfoejet.

--
<dogs> i was dropped a lot as a child