Re: BSD vs. Linux

From: Simon Østengaard (none@simon--ostengaard.dk.lh.bsd-dk.dk)
Date: Sat 30 Aug 2003 - 17:58:58 CEST

Date: Sat, 30 Aug 2003 17:58:58 +0200
From: Simon Østengaard <none@simon--ostengaard.dk.lh.bsd-dk.dk>
To: bsd-dk@bsd-dk.dk
Subject: Re: BSD vs. Linux

Mark Rosenstand wrote:

> Det har også vist sig at virke bedst i praksis. Både Microsoft og Apple
>
>er flittige brugere af BSD-licenseret kode.
>
>GPL's formål er at udbrede vidensdeling, mens BSD-licensens formål er at
>udbrede bedre software.

GPL kan altså sagten bruges kommercielt, hvis man tænker sig om.

Jeg arbejder i et firma, hvor vi bruger mange GPL-licenserede programmer
i vores produkter. Vi har givet de rettelser og forbedringer, som vi har
skrevet, tilbage til GPL-projekterne.

Nogen vil så sige, at det ikke kan betale sig at købe vores produkt,
fordi man kan downloade alle delene og lave det selv.
Men så får man ikke alle de værktøjer vi selv har skrevet til at
administrere produktet og hive brugbare data ud af det bagefter.

Simon Østengaard