nfs på FreeBSD 5.1

From: Claus Guttesen (none@cguttesen--yahoo.dk.lh.bsd-dk.dk)
Date: Tue 19 Aug 2003 - 21:25:00 CEST

Date: Tue, 19 Aug 2003 21:25:00 +0200 (CEST)
From: Claus Guttesen <none@cguttesen--yahoo.dk.lh.bsd-dk.dk>
Subject: nfs på FreeBSD 5.1
To: bsd-dk <none@bsd-dk--bsd-dk.dk.lh.bsd-dk.dk>

Hej.

Jeg kan ikke nfs-mounte fra min FreeBSD 5.1. Den er
klient, og skal koble sig op på en RedHat 7.3
nfs-server. Andre klienter kan koble sig op til
Linux'en.

/etc/rc.conf:
nfs_client_enable="YES"

/etc/fstab:
nfs-srv:/mount/a /mount/a nfs rw 0 0

Fejlen jeg får er:
[udp] nfs-srv:/mount/a: RPCMNT: clnt_create: RPC:
Program not registered

Nfs-serveren er i produktion, så den fungerer
upåklageligt mht. nfs mod andre klienter.

I håndbogen står der, at man skal starte portmap, men
den kommando finder jeg kun på FreeBSD 4.x.

nfsiod har jeg startet manuelt med 'nfsiod -n 4', uden
held.

Jeg kan ikke finde referancer i håndbogen som
beskriver en forandring i nfs fra 4.x til 5.x.

Kan nogen hjælpe?

Kernen er kun sat op med IPv4.

Hilsen
Claus