Re: Trafik og ipfw

From: Morten Winther (none@mw--mwi.dk.lh.bsd-dk.dk)
Date: Sun 10 Aug 2003 - 01:00:28 CEST

From: "Morten Winther" <none@mw--mwi.dk.lh.bsd-dk.dk>
To: <none@bsd-dk--bsd-dk.dk.lh.bsd-dk.dk>
Subject: Re: Trafik og ipfw
Date: Sun, 10 Aug 2003 01:00:28 +0200

Hej

Min server vil ikke se forskel på indland og udland, men det er der når
regningen kommer fra jay.net. Se evt. priser på
http://hosting.jay.net/fp/hosting.php

Jeg vil gå ud fra at jay.net har nolge kraftige routere der logger alt.
Derefter bliver log'en matchet op imod peeringslisten.
(http://hosting.jay.net/fp/Nationaltrafik.txt) Alt hvad der er på listen er
national trafik og koster jo stort set ingenting i forhold til
udlandstrafik.

Vi har 2 servere med hver deres ip og jeg ønsker blot at tælle hvor meget
trafik der går ind og ud af hver boks. Jeg skal altså ikke begrænse noget
eller dele noget lige - blot holde styr på forbruget. Men det ser ud til at
jeg kun kan tælle det samlede forbrug med med ipfw og ikke hvad der er ind-
og udland.

Ellers tak for de rules. Måske de kan bruges en anden god gang. ;-D

Kigger også lige på ipfw-graph.

/ morten