Re: Tak for i gå

From: Sidsel Jensen (none@purple--hamster.dk.lh.bsd-dk.dk)
Date: Fri 01 Aug 2003 - 11:03:20 CEST

Date: Fri, 1 Aug 2003 11:03:20 +0200 (CEST)
From: Sidsel Jensen <none@purple--hamster.dk.lh.bsd-dk.dk>
To: bsd-dk@bsd-dk.dk
Subject: Re: Tak for i gå

hejsa

selv tak - men jeg fik liiige bekræftet igen hvorfor jeg synes bsd-dk
møder er sjovere end sslug møder :/

> Det betyder at dokumentation på systemerne allerede foreligger. For
> FreeBSD og NetBSD's vedkommende endda allerede i DocBook formater. Det
> der mangler er dokumentation på dansk, men man kan jo oversætte
> ovenstående til at starte med, hvis man keder sig.

tjo...men det er et ret stort projekt, og det er ikke nødvendigvis det en
newbie har brug for, for at komme igang. I princippet er en lille
opdateret installationsvejledning et godt skridt i den rigtige retning.
Derfor vil jeg sørge for at der bliver oprettet en ny liste bog@bsd-dk.dk
el.lign., til dem som er interesseret i at skrive på et sådant projekt.
Så kan vi tage diskussionen af hvad "vores" bog skal indeholde der.

Hvis man vil oversætte handbooken, kan man jo hjælpe Søren og Laust med
det projekt : http://freebsd.docproject.dk

> Jeg finder det mere interessant at samle nogle intelligente erfaringer
> såsom FreeBSD's tuning(7) man-page og lignende. Som regel er det de
> spørgsmål folk har.

Det lyder også spændende - men folk som er interresseret i at tune deres
Free, kan nok også godt finde ud af at læse det på engelsk ;) Jeg vil
altså mene at der er tale om 2 forskellige målgrupper.

> Vi kunne sagtens skrive ''Kunsten at vælge rigtigt''. Introduktionen
> kunne så passende selvironisk starte med en dialog mellem en FreeBSD,
> OpenBSD og NetBSD fanatiker ;)

Ikke nogen helt tosset ide....det skal bare ikke tage overhånd, hvis det
er newbies vi skriver til...ellers går der 2 sekunder og så er de stået af
og det i indledningen af bogen....

mvh. Sidsel