Re: dhclient & resolver

From: Anders S. Jensen (none@doozer--freakout.dk.lh.bsd-dk.dk)
Date: Tue 22 Apr 2003 - 21:05:56 CEST

Subject: Re: dhclient & resolver
From: "Anders S. Jensen" <none@doozer--freakout.dk.lh.bsd-dk.dk>
To: bsd-dk@bsd-dk.dk
Date: 22 Apr 2003 21:05:56 +0200

On Mon, 2003-04-21 at 12:28, Lars Thegler wrote:
> Og hvis jeg alligevel skal
> køre med statiske IP-addresser, ryger det meste af fordelen ved DHCP, efter
> min mening.

Bestemt ikke! Hvis du nu skifter ip adresser i dit subnet af den
ene eller anden årsag behøver du jo kun at rette eet sted i stedet
for på alle klienterne. Lidt smart hvis det fx. drejer sig om
et par tusinde klienter. (så mange har jeg ikke i mit private
nørdrum (endnu!!!), men det er tilgengæld et dynamisk miljø
hvor det også er praktisk at man kan styre bl.a. den slags centralt).

Mvh,

--
Anders S. Jensen <none@doozer--freakout.dk.lh.bsd-dk.dk>