Re: ifcfg, disable login, mm.

From: Per Engelbrecht (none@per--xterm.dk.lh.bsd-dk.dk)
Date: Mon 21 Apr 2003 - 14:13:59 CEST

From: Per Engelbrecht <none@per--xterm.dk.lh.bsd-dk.dk>
To: bsd-dk@bsd-dk.dk
Subject: Re: ifcfg, disable login, mm.
Date: Mon, 21 Apr 2003 14:13:59 +0200

On Monday 21 April 2003 12:43, Michael Lyngbøl wrote:

> FreeBSD?

Hej Michael (tak for et hurtigt svar)
Nej, som du rigtig nok har set, er det ikke BSD men (SuSE)Linux. Jeg er Free-
og OpenBSD mand, men staar med en konkret arbejdsopgave i et tux-miljoe.

> <http://people.freebsd.org/~wpaul/FEC/>

Det maa jeg se paa (men tak !)

> Disable login ved at sætte shell til '/sbin/nologin'. Disconnect brugere
> ved at slå deres shell ihjel.

Hmm ja det er jo naesten for indlysende :)
Hvad er saa det modsatte, altsaa naar de godt maa komme paa igen ? ("man
nologin" afsloerer det ikke)

> Læs også login.conf(5).

> wall(1) + login.conf(5) `welcome'

Det er bare helt perfekt. Mange tak (!) og fortsat god paaske.

--
Med venlig hilsen / Best regards

/per Per Engelbrecht per@xterm.dk