Problemer med at få ipfw til at virke

From: Michael Andreasen (none@michael--subwire.dk.lh.bsd-dk.dk)
Date: Sat 12 Apr 2003 - 13:47:12 CEST

From: "Michael Andreasen" <none@michael--subwire.dk.lh.bsd-dk.dk>
To: <none@bsd-dk--bsd-dk.dk.lh.bsd-dk.dk>
Subject: Problemer med at få ipfw til at virke
Date: Sat, 12 Apr 2003 13:47:12 +0200

Hey.. jeg forsøger at lave en "simpel" firewall der skal lukke alt
udefrakommende udover "normale" services som www, smtpd, pop3, dns, ssh m.fl

Jeg har fulgt diverse guides + handbook og gjort følgende

I /usr/src/i386/conf/FWKERNE har jeg indsat i bunden

options IPFIREWALL
options IPFIREWALL_VERBOSE
options IPFIREWALL_VERBOSE_LIMIT=400
options IPFIREWALL_FORWARD
options IPFIREWALL_DEFAULT_TO_ACCEPT
options IPDIVERT

Derefter

# config FWKERNE
# make depend
# make
# make install

Så har jeg rebootet og synes ikke jeg kan se nogen forskel??? Skulle man
kunne det?

Derefter har jeg i rc.conf

firewall="YES"
firewall_type="/usr/local/etc/firewall.rules"
firewall_flags="-p cpp"

og i firewall.rules er der bl.a.

 define oif rl0
define oip 192.168.0.34
define onet 192.168.0.34:255.255.252.0

Er der nogen der kan hjælpe mig videre? Jeg har ikke erfaringer med dette,
men er kun vant til linux/iptables.

Med Venlig Hilsen
Michael Andreasen