Re: Newbie stadig i nød :)

From: Henrik Andersen (none@hem--hamster.dk.lh.bsd-dk.dk)
Date: Wed 11 Sep 2002 - 23:14:34 CEST

Date: Wed, 11 Sep 2002 23:14:34 +0200
From: Henrik Andersen <none@hem--hamster.dk.lh.bsd-dk.dk>
To: bsd-dk@bsd-dk.dk
Subject: Re:  Newbie stadig i nød :)

On Wed, Sep 11, 2002 at 01:14:33PM -0700, Johnny Christensen wrote:

> post.html
>
> Hjælp faktisk ikke særlige meget - den flipper ud hvis jeg vælger at
> prøve dhcp - begynder at skrive fejlmeddelser ind over skærmbilledet -
> jeg måtte bruge alt-ctrl-del for at komme ud af det. Kan stadig ikke
> få min maskine på nettet?

Hvilke fejl er det præcist du ser ? Forsøg at få dem skrevet ned, evt.
kig i din /var/log/messages efter boot, kan være de er at finde der.

Uden yderligere fejlmeddelser er det nærmest umuligt at hjælpe
yderligere.

> 1/books/handbook/multimedia.html
>
> Hmmm ser ikke ud til at soundblaster live er supportet, hvad så nu?
> Jeg har fundet ud af at Mandrake linnux understøtter mit lydkort, så der
> må da også være en måde at få freebsd til det??

Hmmm, har du læst den url ?

<quote>
This is not a complete list; however, it does list some of the most
common cards:

Sound Blaster Pro, 16, 32, AWE64, AWE128, Live
</quote>

Så jo Live! kortet er understøttet. Så det er bare at læse videre på den
side, og få enablet support for det i kernel.

/Hemster