Re: Newbie i nø

From: Ole Guldberg Jensen (none@ole_guldberg--mail.dk.lh.bsd-dk.dk)
Date: Wed 11 Sep 2002 - 21:23:23 CEST

Date: Wed, 11 Sep 2002 21:23:23 +0200
From: Ole Guldberg Jensen <none@ole_guldberg--mail.dk.lh.bsd-dk.dk>
To: bsd-dk@bsd-dk.dk
Subject: Re: Newbie i nø

On Wed, Sep 11, 2002 at 12:06:09PM -0700, Johnny Christensen wrote:
> Hej
>
> Som sagt før er jeg ny inde for alt dette Unix noget
>
> Jeg har to problemer?
>
> 1. hvordan kommer jeg på nettet med min freebsd 4.6 jeg har en zyxel
> prestige 642 adsl router - nogen der kan forklarer mig hvordan jeg sætter
> den op? jeg har et Sis 900 PCI Fast Ethernet Adapter netkort, det er
> stort set også alt jeg ved om det?

Jeg kender ikke din router, men den er sikkert dhcpserver - så prøv
at få dit netkort til at få en adresse ved hjælp af dhcp.

http://www.FreeBSD.org/doc/en_US.ISO8859-1/books/handbook/install-post.html

kunne være til lidt hjælp.

> 2. Lyd, jeg bruger soundblaster Live 5,1 lydkort - hvordan får jeg det
> til at virke??

http://www.FreeBSD.org/doc/en_US.ISO8859-1/books/handbook/multimedia.html

generelt er
http://www.FreeBSD.org/doc/en_US.ISO8859-1/books/handbook/index.html