Re: X-server fra Windows

From: Hroi Sigurdsson (none@hroi--ngdc.net.lh.bsd-dk.dk)
Date: Thu 31 Oct 2002 - 15:46:06 CET

Date: Thu, 31 Oct 2002 15:46:06 +0100
From: Hroi Sigurdsson <none@hroi--ngdc.net.lh.bsd-dk.dk>
To: bsd-dk@bsd-dk.dk
Subject: Re: X-server fra Windows

Torben Sørensen wrote:

> Jeg tror jeg udtrykte mig forkert:
> Det jeg leder efter er et program til windows, som kan connecte til en
> X-server på en FreeBSD maskine, så man fra sin windows maskine kan se sin
> Desktop i X....

Ehm, det er lige det VNC gør. Husk X serveren kører på den maskine
displayet er på. Hvert X-program, f.eks. xedit er klienter som kan
forbinde til Xserveren for at få sit vindue vist. Det er en helt anden
arbejdsgang end PC Anywhere, VNC, Remote Desktop Connection osv.

Det du måske leder efter er en X server til Windows som dine X klienter
(som ligger på en Unixmaskine) kan forbinde til. Det er en ret akavet
måde at arbejde på i forhold til VNC, som holder gang i ens "desktop",
mens man er væk eller flytter arbejdsstation.

--
Hroi Sigurdsson                                hroi@ngdc.net
NetGroup A/S                             http://www.ngdc.net