Re: X-server fra Windows

From: Chris Poulsen (none@c973369--student.dtu.dk.lh.bsd-dk.dk)
Date: Thu 31 Oct 2002 - 16:05:01 CET

Date: Thu, 31 Oct 2002 16:05:01 +0100
To: bsd-dk@bsd-dk.dk
From: Chris Poulsen <none@c973369--student.dtu.dk.lh.bsd-dk.dk>
Subject: Re: X-server fra Windows

At 15:22 31-10-2002, you wrote:
>Det jeg leder efter er et program til windows, som kan connecte til en
>X-server på en FreeBSD maskine, så man fra sin windows maskine kan se sin
>Desktop i X....

Jeg har rodet lidt med X-Win32 engang og fik det til at virke. Jeg mener,
jeg brugte følgende links i sin tid:

http://www.tldp.org/HOWTO/XDMCP-HOWTO/index.html

http://www.freebsd.org/handbook/x-xdm.html

Du skal have en xdm (gdm/kdm whatever) kørende på din bsd og så skal du
lave en XDMCP profil i X-Win32.

Jeg bruger det dog sjældent, som regel ender det med, at jeg kører de
enkelte applikationer gennem en X11-ssh tunnel.
Når jeg endelig skal bruge en remote desktop, bruger jeg vnc gennem en ssh
tunnel i 98% af tilfældene.

--
Mvh. Chris