Re: Farligt at pipe mail til /dev/null?

From: Peter Makholm (none@peter--makholm.net.lh.bsd-dk.dk)
Date: Thu 31 Oct 2002 - 08:31:59 CET

To: bsd-dk@bsd-dk.dk
Subject: Re: Farligt at pipe mail til /dev/null?
From: Peter Makholm <none@peter--makholm.net.lh.bsd-dk.dk>
Date: Thu, 31 Oct 2002 08:31:59 +0100

"Claus Rasmussen" <none@claus--webclaus.com.lh.bsd-dk.dk> writes:

> Jeg bruger maildrop til at sortere post. Da jeg ikke har sat noget begavet
> spam-block op, piper jeg post fra kendte spammere i /dev/null - er det en
> sikker tilgang?

Det eneste usikkerhedsmoment jeg kan komme på et hvis dine regler ikke
virker. Jeg kan ikke forestille mig bufferoverflows eller andre sjove
problemer ved at pippe til /dev/null.

Spørgsmålet er så hvordan du afgører om en mail er fra kendte
spammere.

Hvis du alene baserer det på 'de her adresser har stået i from-linjen
på en masse spam' så mener jeg ikke det er sikkert. Hvis du bruger
RBL'er skal du tænke dig meget godt om over hvilke RBL'er du
bruger. Nogen af dem putter ip-adresser i listerne som vinden blæser.

--
 Peter Makholm     |     Sit back and watch the messages. This is actually
 peter@makholm.net |     more important than one might think as there is a