Re: Cyrus Imap - fejler ved login

From: Hack Kampbjørn (none@bsd-dk--hack.kampbjorn.com.lh.bsd-dk.dk)
Date: Thu 24 Oct 2002 - 02:02:57 CEST

Date: Thu, 24 Oct 2002 02:02:57 +0200
From: Hack Kampbjørn <none@bsd-dk--hack.kampbjorn.com.lh.bsd-dk.dk>
To: bsd-dk@bsd-dk.dk
Subject: Re: Cyrus Imap - fejler ved login

Dennis Pedersen wrote:
> Jeg forsøger at få Cyrus Imap til at fungere på en BSD box (4.5-RELEASE
> FreeBSD 4.5-RELEASE #0: Thu Jul 18 11:41:30 )
> Følgende pakker er blevet lagt ind via ports:
> cyrus-imapd-2.1.9 The cyrus mail server, supporting POP3 and IMAP4
> protocols
>
> I min imap.conf har jeg :

Du mener imapd.conf ikke?

> sasl_pwcheck_method: passwd

Findes der en 'passwd' method?

> Er det ikke ensbetydende med at den vil brug /etc/passwd til auth?

Vil du nu også det? Det er ensbetydende med at du kun kan bruge clear
text login metoder men ikke nogen af de mere advanceret
challenge/response baseret metoder (CRAM).

> Jeg har søgt på google, men det er ligesom jeg kan ikke finde noget der mig
> et spark i den rigtige retning.

Læs imapd.conf(5) og doc/install-{auth,configure}.html (ved ikke lige
hvor FreeBSD porten installere dem). Generalt start med at bruge sasldb2
og husk at oprette brugens mailbox (cm user.dennis i cyradm). Engang du
  har resten op og køre kan du så lege med de andre auth metoder.

> [...]
> C: L01 LOGIN dennis {7}
> S: + go ahead
> C: <omitted>
> S: L01 NO Login failed: no mechanism available
> Authentication failed. generic failure
> Security strength factor: 0
>

> /var/log/message:
> Oct 23 12:04:45 samba imapd[245]: OTP unavailable because can't read/write
> key database /etc/opiekeys: No such file or directory
> Oct 23 12:04:47 samba imapd[245]: unknown password verifier
> Oct 23 12:04:47 samba imapd[245]: badlogin: localhost[::1] plaintext dennis
> SASL(-4): no mechanism available: checkpass failed

En anden, husk at tjekke om SASL2 kan finde sine plugins. Det er kan
godt være porten har sæt det hele korrect op, men bare for god ordens
skyld 8-)

--
Med venlig hilsen / Kind regards

Hack Kampbjørn