Re: Max uptime 497 ??

From: Jesper Skriver (none@jesper--skriver.dk.lh.bsd-dk.dk)
Date: Wed 23 Oct 2002 - 22:20:30 CEST

Date: Wed, 23 Oct 2002 22:20:30 +0200
From: Jesper Skriver <none@jesper--skriver.dk.lh.bsd-dk.dk>
To: bsd-dk@bsd-dk.dk
Subject: Re: Max uptime 497 ??

On Wed, Oct 23, 2002 at 09:41:58PM +0200, Michael Hembo wrote:
> Følgende er fundet på http://uptime.netcraft.com/up/accuracy.html#cycle
>

> --- SNIP ---
> Why do some Operating Systems never show uptimes above 497 days ?
> Additionally HP-UX, Linux, Solaris and recent releases of FreeBSD cycle back to zero after 497 days, exactly as if the machine had been rebooted at that precise point. Thus it is not possible to see a HP-UX, Linux or Solaris system with an uptime measurement above 497 days.
>
> --- SNIP ---
>
> Hvad er nu det for noget ???

Jeg husker ikke alle detaljerne, men de får uptime udfra TCP sekvens
numre, som har en stigende tendens afhængig af oppetid, og ændringer som
gør at det ikke er så nemt at gætte sekvens numrene, går at de løber
rundt oftere end tidligere.

/Jesper

--
Jesper Skriver, jesper(at)skriver(dot)dk  -  CCIE #5456
Senior network engineer @ AS3292, TDC Tele Danmark

One Unix to rule them all, One Resolver to find them, One IP to bring them all and in the zone to bind them.