Underlige coredumps

From: Kasper Bræmer-Jensen (none@k--psel.dk.lh.bsd-dk.dk)
Date: Mon 21 Oct 2002 - 19:46:56 CEST

From: Kasper Bræmer-Jensen <none@k--psel.dk.lh.bsd-dk.dk>
To: <none@bsd-dk--bsd-dk.dk.lh.bsd-dk.dk>
Subject: Underlige coredumps
Date: Mon, 21 Oct 2002 19:46:56 +0200

Hej

Jeg har en friskinstalleret maskine stående i Belgien, manden den står
ved er ikke specielt computererfaren, jeg fik dog guidet ham igennem en
installation af FreeBSD 4.7-RELEASE.

Men når jeg bruger programmer som 'top', 'systat', 'ee', 'vi' får jeg:

# top
Segmentation fault
# vi
Segmentation fault (core dumped)
# ee
Segmentation fault (core dumped)

osv.

Jeg fik et tip om at kernel/userland er ude af sync, men det er en helt
frisk installation så det ville undre mig lidt.. Vil det mon gøre nogen
forskel at lave world og kerne igen?

Ellers er det nok hardware problemer, men jeg har virkeligt ingen idé om
hvad det kan være.. Find maskinens dmesg udskrift på
http://www.kapsel.dk/dmesg-spand - kan I se noget som ser underligt ud?

Jeg har prøvet at teste RAM med memtest, med 50MB kører den fint igennem
(der sidder 256MB i maskinen, DDRRAM) men hvis jeg vælger fx 100MB får
jeg en helt masse:

Allocated 68157440 bytes...trying mlock...failed: insufficient
resources.

Har I nogle forslag til hvad der kan være galt?

MVH

Kasper Bræmer-Jensen