Re: Reinstallation af PC'ere (WAS: OSS i det offentlige)

From: Claus Guttesen (none@cguttesen--yahoo.dk.lh.bsd-dk.dk)
Date: Fri 11 Oct 2002 - 12:09:14 CEST

Date: Fri, 11 Oct 2002 12:09:14 +0200 (CEST)
From: Claus Guttesen <none@cguttesen--yahoo.dk.lh.bsd-dk.dk>
Subject: Re: Reinstallation af PC'ere (WAS: OSS i det offentlige)
To: bsd-dk@bsd-dk.dk

Hej.

> Og inden folk giver sig til at himle op om linux
> standards base og
> "samme system på alle distro'er" og den slags, så
> lad os lige slå
> fast at _alle_ monopoler er skadelige, ikke kun
> kommercielle.

Det er rigtigt, derfor bør der laves en standard for
hvordan man administrerer PC'ere.

Der var sat et arbejde igang for nogle år siden, som
hed DEN (Directory Enabled Networks). Jeg ved ikke
hvor langt man er kommet der. Det var oprindeligt
Cisco og MS som satte det igang, senere kom Novell
med. Hvem som ellers er med, ved jeg ikke, men der er
mere info på
http://www.networkcomputing.com/netdesign/desk8.html.

Og hvis denne eller lignende standarder ellers bliver
"alle-mands-standard", kan der jo sættes et
BSD-projekt igang, som netop tager sigte på at gøre
indførelsen af *BSD-familien så transparent som
overhovedet muligt, og derved letter
vedligeholdelses-byrden for IT-afdelingen, så det
derfor bliver mere attraktivt at indføre andre OS'er
end Windows etc. etc.

Hilsen
Claus

Beskyt din computer mod virus og misbrug! Læs mere i Yahoo! Sikkerhedscenter på www.yahoo.dk/sikkerhedscenter