Re: Reinstallation af PC'ere (WAS: OSS i det offentlige)

From: Claus Guttesen (none@cguttesen--yahoo.dk.lh.bsd-dk.dk)
Date: Fri 11 Oct 2002 - 11:53:17 CEST

Date: Fri, 11 Oct 2002 11:53:17 +0200 (CEST)
From: Claus Guttesen <none@cguttesen--yahoo.dk.lh.bsd-dk.dk>
Subject: Re: Reinstallation af PC'ere (WAS: OSS i det offentlige)
To: bsd-dk@bsd-dk.dk

Hej.

Jeg har haft sat netværk op hvor alle maskinerne
> hentede operativsystemet fra Norton Ghost som kunne
> blive hentet via network boot.......
>
> Der er mange, mange måder at gøre dette på !! ??

Jeg har ikke særlig stor erfaring fra andet end
Win/Novell-miljø mht. administration af mange PC'ere,
og læser med glæde at der er mange andre metoder end
den jeg kender til.

Men mit point er, at det ikke kun er
installations-delen (som sagtens kan løses efter
indlæggende at dømme), men også den ressource-krævende
del af arbejdet, nemlig vedligeholdelse/support af
PC'ere, som man må tage højde for.

Og der har man ikke (korrigér mig igen hvis ...)
såvidt jeg ved noget værktøj som har _bevist_ sin
skalérbarhed og sikkerhed, når der er tale om andre
OS'er end (desværre) Win X/Y/Z.

Mvh. Claus

Beskyt din computer mod virus og misbrug! Læs mere i Yahoo! Sikkerhedscenter på www.yahoo.dk/sikkerhedscenter