Re: Quake3?

From: Munish Chopra (none@mchopra--engmail.uwaterloo.ca.lh.bsd-dk.dk)
Date: Mon 25 Nov 2002 - 19:34:55 CET

Date: Mon, 25 Nov 2002 13:34:55 -0500
From: Munish Chopra <none@mchopra--engmail.uwaterloo.ca.lh.bsd-dk.dk>
To: bsd-dk@bsd-dk.dk
Subject: Re: Quake3?

On 2002-11-25 09:19 +0000, Lennart Sorth wrote:

> Fuldstændig enig, - hvilket ansporer mig til at udspye følgende flamme
> i Nvidias generelle retning:
>
> Kære Nvidia, kunne I ikke nok lytte efter fornuftige folk
> som jlouis@diku.dk ?!
>
> Nvidia's alt for længe ventede drivere til FreeBSD leveres med
> en installationsprocedure der gør det umuligt at rulle tilbage.
> (medmindre men reinstallerer X11, hvilket jo er muligt, men lidt
> overkill)

Naesten umuligt. Gamle libs faar en 'mv ${LIB} XXX-${LIB}. Der har
vaeret en del folk som har klaget over et deinstall/uninstall target, vi
venter kun paa at faa et OK til at faa lortet smidt in. Det *er* en
beta.

> De starter med at "remove unuses GL libraries"
> "remove" ... ikke "move to safe location" argh!

See above.

> Efter at have forsøgt at installere denne driver på to forskellige
> maskiner, begge med dugfriske 4.7-p2 og XFree installeret, med hhv
> et Riva TNT og et Geforce-256DDR og BEGGE maskiner bare crashede
> fælt og modbydeligt (med sort/grøn stribet skærm, nul respons) har

Se http://www.thirteenandtwo.org/nvidia/broken.html. Det er et underligt
problem, sker mest med SiS chipsets. Hvis du kan faa noget output mailet
til mig (alt det verbose output osv.), saa bliver det nok en del lettere
at finde ud af hvad der gaar galt. Det ser ud til at vaere et FreeBSD
problem (lige nu i det mindste).

> jeg besluttet at hvis jeg vil 3D på en FreeBSD må jeg have et andet
> grafikkort. 3 års moralsk support til Nvidia flimrer lige så stille
> ud i den sorte nattehimmel. "Goodbye and thank you, but no fish"

Meget forstaaeligt.

--
Munish Chopra