Re: Quake3?

From: Lennart Sorth (none@Lennart.Sorth--uni-c.dk.lh.bsd-dk.dk)
Date: Mon 25 Nov 2002 - 09:19:59 CET

Date: Mon, 25 Nov 2002 09:19:59 +0100
From: Lennart Sorth <none@Lennart.Sorth--uni-c.dk.lh.bsd-dk.dk>
To: bsd-dk@bsd-dk.dk
Subject: Re: Quake3?

jlouis@diku.dk wrote:
> Er det ikke lidt småfarligt? Jeg ville move dem sikkert af vejen
> indtil jeg var sikker på at mit system virkede fint med OpenGL uden.

Fuldstændig enig, - hvilket ansporer mig til at udspye følgende flamme
i Nvidias generelle retning:

  Kære Nvidia, kunne I ikke nok lytte efter fornuftige folk
  som jlouis@diku.dk ?!

Nvidia's alt for længe ventede drivere til FreeBSD leveres med
en installationsprocedure der gør det umuligt at rulle tilbage.
(medmindre men reinstallerer X11, hvilket jo er muligt, men lidt
overkill)

De starter med at "remove unuses GL libraries"
"remove" ... ikke "move to safe location" argh!

Efter at have forsøgt at installere denne driver på to forskellige
maskiner, begge med dugfriske 4.7-p2 og XFree installeret, med hhv
et Riva TNT og et Geforce-256DDR og BEGGE maskiner bare crashede
fælt og modbydeligt (med sort/grøn stribet skærm, nul respons) har
jeg besluttet at hvis jeg vil 3D på en FreeBSD må jeg have et andet
grafikkort. 3 års moralsk support til Nvidia flimrer lige så stille
ud i den sorte nattehimmel. "Goodbye and thank you, but no fish"

--
Hilsen
Lennart Sorth