Re: Ang LinuxForum

From: Henrik Andersen (none@hem--hamster.dk.lh.bsd-dk.dk)
Date: Thu 21 Nov 2002 - 09:51:55 CET

Date: Thu, 21 Nov 2002 09:51:55 +0100
From: Henrik Andersen <none@hem--hamster.dk.lh.bsd-dk.dk>
To: Rafter Man <none@rafter--linuxmail.org.lh.bsd-dk.dk>, bsd-dk@bsd-dk.dk
Subject: Re: Ang LinuxForum

On Thu, Nov 21, 2002 at 12:16:15AM +0100, Rafter Man wrote:
> Jeg ved godt dette er blevet diskuteret før, men jeg synes vi skal
> tage det op igen.
> Jeg kan stadig ikke lide at BSD skal indrette sig under LinuxForum.
> Jeg synes selve ideen er god og det er rart at de danske unix brugere
> laver noget sammen, men hvorfor skal vi gå ind under Linux?
> Jeg har det fint med at Linux er Unix's spydspids i DK, men jeg kan
> ikke lide at "klassens nye dreng" skal "styre" det hele.

Det viser så hvor lidt du kender til hele billedet. Jeg ved at der
sidder flere af BSD-DKs medlemmer i Coord-gruppen (dem som arrangerer
LinuxForum), samt at andre medlemmer hvert år er med til at gøre
LinuxForum større og større hvad angår *BSD.

LinuxForum handler ikke kun om Linux, det er kun navnet. Du kan som
medlem være med til at bruge Linuxforum til at vise *BSD også findes og
at der findes aktive *BSD-folk i Danmark.

> Da man skulle vælge et navn til det Forum har man bevidst valgt Linux
> og ikke Unix eller Open source. Dette synes jeg er yderest irriterende
> for andre Unix/Open-Souce brugere.
> For hvert år der går bliver Unix/Linux mere og mere kendt i Danmark og
> det vil skabe større problemer at skifte navn.

Det kan du som medlem ændre meget på, ved at være mere aktiv, skrive
howto's til hjemmeside, ikke mindst skrive artikler til DKUUG-Nyt /
andre medier.

> Jeg forslår at vi som medlemmer af den anden største Unix familie i
> verden nu gør op med LinuxForum. Dette vil sige at vi nægter at
> deltage indtil navnet bliver ændret.

Det håber jeg så du er alene om at mene, da vi har brug for medhjælpere
til LinuxForum, både til standen også til andet arbejde.

> Jeg ser det at BSD skal ind under Linux, som at der laves et Java
> forum og så kommer C++ ind under den fordi det egentlig handler om
> OOP.
> Men dette er jo bare min mening, hvad siger I andre (jeg _ved_ at der
> er nogle folk inden for LinuxForum, der også gerne vil have navnet
> skiftet ud).

Med den holdning kommer vi jo ikke langt, ja BSD-DK bliver større og
større, men det er utrolig svært at blive mere kendt hvis vores
medlemmer ikke bakker op omkring foredrag, nye tiltag samt er med til at
holde foredragene / BoF's.

Jeg synes du skal melde dig under fanerne for at tage tiltag til hvad
BSD-DK skal lave på deres stand (hvis der sendes en ansøgning afsted).

Der er flere gange blevet appelleret til os, om at finde interessante
talere som vi kunne tænke os på Linuxforum. Så vidt jeg ved er der ikke
kommet mange foreslag ind på den konto. Der er heller ikke mange *BSD
folk som har meldt sig til at holde en BoF / foredrag på Linuxforum (er
dog lige kommet 2 stks til)
Hvis vi også skal være kendte, så skal vi i første omgang bruge steder
som LinuxForum / Nordu til at vise vi kan være med. At vi er villige til
at vise fanen, samt gøre et stykke arbejde.

Har du nogle af de andre år været med til Linuxforum ?
Har du været med til de andre tiltag som er blevet gjort ?
NTI 2001/2002 var netop sådan tiltag, hvor vi under DKUUG blev inviteret
til at vise os på messen. Jeg kan ikke huske dig fra nogle af NTI
messerne.
Samt så synes jeg ikke at jeg så dig på den netop overstået
BSDConEurope, hvor *BSD netop har deres egen konferrence.

/Hemster, som ytre sin egen holdning og ikke nødvendigvis bestyrelsens.

ps. jeg synes også din holdning er lidt underlig, taget i betragtning af
du bruger linuxmail.org.