Re: brug bsd-novice listen!!!!

From: Robert Martin-Legène (none@robert+bsd-dk--martin-legene.dk.lh.bsd-dk.dk)
Date: Sat 16 Nov 2002 - 11:27:42 CET

Date: Sat, 16 Nov 2002 07:27:42 -0300
From: Robert Martin-Legène <none@robert+bsd-dk--martin-legene.dk.lh.bsd-dk.dk>
To: bsd-dk@bsd-dk.dk
Subject: Re: brug bsd-novice listen!!!!

On Fri, Nov 15, 2002 at 08:34:33AM +0100, Morten Winther wrote:

> Jeg synes ikke det er fordi der er så meget trafik her på listen, så efter
> min smag kunne novicelisten godt slåes sammen med denne.

Jeg giver nu Sidsel ret.

For mig er her for nyligt kommet meget "støj" i forhold til nyttig
information, men jeg kan også godt se hvordan det kan være svært for
en nybegynder at se forskel på niveauforskellen i at konfigurere
syslogd og 802.11. Jeg mener at man nok er nybegynder til Unix, hvis
man ikke har et par år på bagen med systemadministrationsarbejde.

Jeg vil dog absolut ikke sige at "brug novice listen" er det samme som
at sende folk i landsforvisning. Man er naturligvis velkommen til
fortsat at benytte bsd-dk@ som os andre. Og det er ikke fordi alle
folk er sure, men snarere et udtryk for at ikke alle i foreningen
har tid/lyst til at beskæftige sig med alt (for meget post). Nogen
af os er jo gaaamle mennesker som ikke har mange timer ledigt hver
dag til at læse post ;-)

Og så lige et sidste synspunkt.. Når nu vi alle beder om hjælp, og
vi får et par fingerpeg, så burde vi alle lige afslutte det hele
med et afsluttende indlæg der forklarer hvordan vi (du) egentlig
gjorde for at få det til at virke. Uden dette sidste er arkiverne
ikke meget værd, og vi oplever det samme spørgsmål ti gange istedet
for kun to.

-- Robert Martin-Legene
   Rig mand