Re: D-Link 802.11b grej?

From: Henrik Lund Kramshøj (none@hlk--kramse.dk.lh.bsd-dk.dk)
Date: Mon 04 Nov 2002 - 09:45:25 CET

Date: Mon, 4 Nov 2002 09:45:25 +0100
Subject: Re: D-Link 802.11b grej?
From: Henrik Lund Kramshøj <none@hlk--kramse.dk.lh.bsd-dk.dk>
To: bsd-dk@bsd-dk.dk

On søndag, nov 3, 2002, at 16:42 Europe/Budapest, Lars Thegler wrote:

> Hi guys,
>
> Efter en del markedsundersøgelse, er jeg nået ned på at vakle mellem
> D-Link
> og Linksys til mit hjemme-802.11b-WiFi-net. D-Link lader til at være et
> hestehoved foran med deres nye AirPlus grej (DWL-900AP+ og DWL-520+),
> bl.a.
> bedre performance (4.7 Mbps mod sædvanlig 3.2-3.7 Mbps), bedre
> kryptering
> (256-bit WEP) og en særlig 'enhanced mode', hvor de øger båndbredden
> yderligere mellem AirPlus grej (til 6,7 Mbps). Anmeldelser (bl.a.
> [...]

Jeg har prøvet et par forskellige kort Lucent ORiNOCO, D-Link DWL-650 og
et Netgear MA-401 - alle virker fint med OpenBSD (og sikkert ligeså med
Free og Net)

Det vigtigste for mig når jeg har købt kort er det chipset det er
bygget over, idet
jeg har lavet mit eget Access point - det kan anbefales hvis man har en
maskine
det kan sidde i (og som er tændt hele tiden)

http://rt.fm/~jcs/ipsec_wep.phtml er så en metode at undgå WEP
fuldstændigt, og
blot konfigurere IPsec

Mht. D-Link synes jeg de er OK, men om du kan bruge/udnytte specielle
features
der må jeg melde pas - hvis hardwaren klarer det alene virker det nok,
ellers ??
eksempelvis er der gået noget "tid" før de rigtige bits til at lave sit
eget AP faldt
på plads og blev implementeret.

Mvh

Henrik