Re: Forwarding af host adresser.

From: Henrik Lund Kramshøj (none@hlk--kramse.dk.lh.bsd-dk.dk)
Date: Fri 01 Nov 2002 - 11:19:54 CET

Date: Fri, 1 Nov 2002 11:19:54 +0100
Subject: Re: Forwarding af host adresser.
From: Henrik Lund Kramshøj <none@hlk--kramse.dk.lh.bsd-dk.dk>
To: bsd-dk@bsd-dk.dk

On torsdag, okt 31, 2002, at 13:38 Europe/Budapest, Sven Esbjerg wrote:

> Huh? Op til 256 adresser kan du da få af din ISP. Det kræver
> selfølgelig at
> du har et erhvervs abonnement.

Hej Sven

Jo, man kan fint få flere adresser fra sin ISP ...
Jeg har netop gået igennem det med "min ISP" (navnet er mig bekendt, men
jeg synes generelt godt om dem)

Jeg ville gerne have flere IP-adresser, og har fået 16, hvoraf 2 går
til nettet
og en til routeren.

Jeg skulle konvertere til Erhvervsabonnement +100,- pr måned
og betale for IP-adresserne (administration og hvad ved jeg?) +200,- pr
måned
og så ville de efterfølgende have +200,- for at lave reverse DNS på
adreserne
- der var ligeledes et gebyr på 995,- som dog ikke er opkrævet endnu

Så alt ialt ville min udbyder have
995,- i gebyr og 500,- ekstra hver måned for at jeg kunne få 16
IP-adresser!

Jeg synes det var for meget, og kører derfor nu uden reverse DNS, og
betaler
derfor "kun" 300,- ekstra pr måned i forhold til normal ADSL løsning.
- og er KLART SKUFFET over min udbyder, og vil derfor istedet vælge TDC
til en ny ADSL der skal bestilles snart!

Jeg håber ikke dette prisniveau føres direkte over til IPv6 - så bliver
det
jo ubetaleligt at få en /48 ;-)

Mvh

Henrik Lund Kramshøj