Re: flytte brugernes mails...

From: Jesper Louis Andersen (none@jlouis--diku.dk.lh.bsd-dk.dk)
Date: Thu 16 May 2002 - 00:24:43 CEST

Date: Thu, 16 May 2002 00:24:43 +0200
From: Jesper Louis Andersen <none@jlouis--diku.dk.lh.bsd-dk.dk>
To: bsd-dk@bsd-dk.dk
Subject: Re: flytte brugernes mails...

On Thu, May 16, 2002 at 12:03:15AM +0200, Jeppe Liisberg wrote:

> nope ... så vidt jeg kan se/tror/har forstået ligger det som en slags
> "dumps" i /var/mail/brugernavn... kan det mon bare kopieres?
> (sendmail på begge maskiner)

Ja, hvis begge sendmails er nede når det sker.

> kun /etc/passwd... og /home/brugernavn/

/home/brugernavn kan bare kopieres

> øhh...?? fra en P200 freeBSD 4.3-RELEASE til en P133 4.5-RELEASE ...
> hvorfor?

Fordi /etc/passwd og /etc/master.passwd ikke nødvendigvis benytter
samme format på samtlige UNIX's.

> Er der mon en nemmere måde at flytte /etc/passwd på?

Hvis antallet af md5rounds mellem 4.3 og 4.5 ikke er skiftet, så ja :)

vipw den ene, og kopier den til en fil på den anden. vipw den anden og
:r skidtet ind :) Ryd derefter op i dem :)

--
Jesper
C++ has all the power of C, and twice the rope for hanging yourself