RE: flytte brugernes mails...

From: Jeppe Liisberg (none@jeppe--liisberg.com.lh.bsd-dk.dk)
Date: Thu 16 May 2002 - 00:03:15 CEST

From: "Jeppe Liisberg" <none@jeppe--liisberg.com.lh.bsd-dk.dk>
To: <none@bsd-dk--bsd-dk.dk.lh.bsd-dk.dk>
Subject: RE: flytte brugernes mails...
Date: Thu, 16 May 2002 00:03:15 +0200

> 1) Skal mailformatet skiftes?

nope ... så vidt jeg kan se/tror/har forstået ligger det som en slags
"dumps" i /var/mail/brugernavn... kan det mon bare kopieres?
(sendmail på begge maskiner)

> 2) Har du noget overordnet data til dine brugere (database etc)

kun /etc/passwd... og /home/brugernavn/

> 3) Hvilken maskintype kommer de fra, og til hvilken?

øhh...?? fra en P200 freeBSD 4.3-RELEASE til en P133 4.5-RELEASE ...
hvorfor?

Kan jeg kopiere /home/-træet samt /var/mail/* og så oprette brugerne i
/etc/passwd igen?
Er der mon en nemmere måde at flytte /etc/passwd på?

- Jeppe
  Friend of the devil... ;-)