calcru og microuptime() ting

From: Jens Åge Holm (none@boost--get2net.dk.lh.bsd-dk.dk)
Date: Sun 05 May 2002 - 16:29:42 CEST

From: Jens Åge Holm <none@boost--get2net.dk.lh.bsd-dk.dk>
To: <none@bsd-dk--bsd-dk.dk.lh.bsd-dk.dk>
Subject: calcru og microuptime() ting
Date: Sun, 5 May 2002 16:29:42 +0200

Hejsa

Sad lige og fik sat en skærm til min FreeBSD kasse da den var noget sløv når
der blev logget ind med SSH.
Og på konsollen stod der så de gode ting:
calcru: negative time of <tal> usec for pid <tal> (setiathome)
Engang imellem kommer der så også en:
microuptime() went backwards (<tal> -> <tal>)

I sysloggen er der knap 6500 af denne fejlmeddelse og tiden fiser frem og
tilbage med et par sekunder. Efter disse fejlmeddelser er sysloggen
tilsyneladende død.
Hvis det har nogen interesse kan de relevante fejlmeddelserne ses her (ca.
600 kB):
http://hjem.get2net.dk/boost/messages.txt

Så var det lige en lille tur ud på Google og kigge men jeg synes ikke
rigtigt at det jeg umiddelbart fandt var brugbart.
Jeg så dog at det tilsyneladende var noget Poul-Henning havde kigget på på
et tidspunkt i 1999.

Er der nogen der kan give et hint om hvad det er der foregår?

Maskinen laver ca. ingenting (har ikke haft tid til at rode ret meget med
den).
Den kører leafnode til news, noget Roger Wilco Base Station til IP baseret
samtale (nogen bruger det i spil) og så kører den ellers SETI for resten.
Det er en dual Celeron 366 @ 500 på et Abit BP6 bundkort med 512 MB RAM og
et Olicom netkort (tlan).
Maskinen har kørt i godt 70 dage før denne fejl kom og jeg har ikke pillet
ved den i snart lang tid så jeg "tror" ikke det er noget jeg selv har pillet
i.

Mvh.
Jens Åge Holm