Postfix - Afvise domæner

From: Søren Elleby Sørensen (none@ses--spionand.dk.lh.bsd-dk.dk)
Date: Sun 05 May 2002 - 15:59:41 CEST

Date: Sun, 5 May 2002 15:59:41 +0200
From: Søren Elleby Sørensen <none@ses--spionand.dk.lh.bsd-dk.dk>
To: bsd-dk@bsd-dk.dk
Subject: Postfix - Afvise domæner

Hej,

Jeg prøver at få postfix til, at afvise nogle domæner,
så disse ikke kan sende til brugerne bag postfix da nogle
bliver spammet ret kraftigt.

Jeg har så læst sample-access & er kommet frem tit, at man
som ved virtual domains kan lave sig en hash database med makemap,
og derefter en postmap.

Jeg har lavet syntaksen således
domain1.tld REJECT
domain2.tld REJECT
osv osv

Derefter har en fået en postmap - så mappet er vist oprettet,
såfremt min syntax er korrekt :)

Jeg kan bare ikke lure, hvad jeg skal smide ind i main.cf så
den kigger på mappet, når den skal modtage mails - og smider
dem tilbage

Er der nogle der ligger inde med et lille råd ? :)
Tak på forhånd

--
- Søren Elleby Sørensen