Sendmail konfiguration

From: Ib-Michael Martinsen (none@imm--nethotel.dk.lh.bsd-dk.dk)
Date: Sat 30 Mar 2002 - 13:47:34 CET

From: Ib-Michael Martinsen <none@imm--nethotel.dk.lh.bsd-dk.dk>
Date: Sat, 30 Mar 2002 13:47:34 +0100
To: bsd-dk@BSD-DK.dk
Subject: Sendmail konfiguration

Hej Anders.

> Det hele spiller mere eller mindre bortset fra at n-Lµr jeg-A
> sender en mail fra serveren s-Lµ kommer sender adressen til-A
> at st-Lµ som user@server.domÄne.dk og ikke som user@domÄne.dk.-A
> Jeg ville gerne have server navnet v-LÄk fra afsender adressen.-A
>
> Er der nogen der lige ved hvor det g-LÌres henne? Skal jeg-A
> virkelig omd-LÌbe serveren til at hedde domÄne.dk???-A

Nu anvender jeg selv NetBSD, men jeg går ud fra at sendmail
konfigureres ens på begge platforme.

I sendmail konfigurationsfilen (/etc/mail/sendmail.cf i NetBSD,
jeg ved ikke hvad den hedder i FreeBSD) findes måske linierne:

# my official domain name
# ... define this only if sendmail cannot automatically determine your domain
#Dj$w.Foo.COM

Hvis du retter (eller tilføjer) linie,n der starter med "Dj", til

Djdomaene.dk

så bliver dit domæne navn ændret i udgående mail til domaene.dk.
Husk også at genstarte sendmail :-)

Jeg ved ikke om det er den korrekte måde at gøre det på, men sådan
har jeg gjort det, og det virker!

Og så lige et hjertesuk: Husk en anden gang at lave linielængden < 72
tegn. Måske har du også et problem med din tegnsætsopsætning?
Måske er det mig selv :-)

> GOD p-Lµske!-A

I lige måde!

mvh