Lange filnavne, netatalk og mac os x

From: Claus Rasmussen (none@claus--webclaus.com.lh.bsd-dk.dk)
Date: Sun 24 Mar 2002 - 16:21:39 CET

Date: Sun, 24 Mar 2002 16:21:39 +0100
Subject: Lange filnavne, netatalk og mac os x
From: Claus Rasmussen <none@claus--webclaus.com.lh.bsd-dk.dk>
To: bsd-dk@bsd-dk.dk

Hej folkens,

Jeg har en FreeBSD 4.5 med netatalk, som jeg connecter til fra en mac
med os x (10.1.3). Jeg har problemer med at se lange filnavne på maccen.
Eller rettere, se her:

- hvis jeg kopierer et bibliotek fra maccen til freebsd over netatalk,
kommer filer med lange navne ikke med.
- hvis jeg gør ovenstående via scp er der ingen problemer.
- hvis jeg prøver at se hvad jeg lige flyttede over scp via netatalk,
ser jeg ikke filerne.

Onde tunger siger, at maccen er begrænsningen, men det er ikke længere
sandt:

http://cgi.zettabyte.net/cgi-
bin/faq/netatalk/fom?_highlightWords=filenames&file=154

Hints?

-claus